Η ωραιότερη γυναίκα της Αναγέννησης που υπήρξε μούσα του Μποτιτσέλι. Η μορφή της είναι πασίγνωστη, γνωστή ως «La Bella Simonetta».
Η άφιξη της Σιμονέτα στη Φλωρεντία ήταν συγκλονιστική. Αιχμαλώτισε τις καρδιές και τα μυαλά ποιητών και καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένου του Μποτιτσέλι, οι οποίοι διαγωνίστηκαν για να την τιμήσουν μέσω των καλλιτεχνικών τους δημιουργιών. Σε ηλικία μόλις δεκαπέντε ετών, η Σιμονέτα παντρεύτηκε έναν ξάδελφο του Αμέριγκο Βεσπούτσι, του διάσημου εξερευνητή από τον οποίο πήρε το όνομά της η Αμερική. Μέσω του γάμου της, γνωρίστηκε με τον Μποτιτσέλι και την οικογένεια Μεντίτσι(Μέδικοι), μια οικογένεια που κυριάρχησε στην οικονομική, πολιτική και καλλιτεχνική ζωή της Φλωρεντίας.
Η Σιμονέτα Βεσπούτσι ενσάρκωνε το αναγεννησιακό ιδεώδες της ομορφιάς, το οποίο πίστευαν ότι αντανακλούσε την εσωτερική αρετή και την πνευματική ομορφιά. Αν και πέθανε με τραγικό τρόπο σε νεαρή ηλικία είκοσι δύο ετών το 1476, η εικόνα της συνέχισε να εμπνέει τον Μποτιτσέλι για το υπόλοιπο της ζωής του. Κάθε γυναικεία μορφή στους πίνακές του έφερε το ομοίωμά της, απόδειξη της διαρκούς επίδρασής της στο έργο του.
Πριν από το θάνατό του, ο Μποτιτσέλι ζήτησε να ταφεί στα πόδια της Σιμονέτα, ως έναν τελευταίο φόρο τιμής στη μούσα της ζωής του.Η κληρονομιά της Σιμονέτα Βεσπούτσι και της διαχρονικής ομορφιάς της ζει μέσα από την τέχνη του Μποτιτσέλι, υπενθυμίζοντάς μας τη βαθιά σχέση μεταξύ καλλιτέχνη και μούσας κατά την Αναγέννηση.
Ο Σάντρο Μποτιτσέλι (γεν. 1 Μαρτίου 1445 – πεθ. 17 Μαΐου
1510) ο επιφανής Ιταλός ζωγράφος της Αναγέννησης, διάσημος για τα αιθέρια και
σαγηνευτικά έργα του. Ανάμεσα στα αριστουργήματά του, ξεχωρίζει ένα πρόσωπο,
σχεδόν τόσο εμβληματικό όσο η Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι – η μαγευτική
όψη της Σιμονέτα Βεσπούτσι.
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης αποδίδουν την όμορφη Σιμονέτα με γραφισμούς σε άσπρο και μαύρο
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών, οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου γνώρισαν την τέχνη του Σάντρο Μποτιτσέλι και εμπνεύστηκαν από το διάσημο έργο του, «Η γέννηση της Αφροδίτης». Αντί για την παραδοσιακή αναπαραγωγή με χρώμα, επέλεξαν να δημιουργήσουν σύγχρονες, γραφιστικές εκδοχές του έργου, χρησιμοποιώντας κολλάζ και γραφισμούς σε μαύρο και άσπρο.
Με γραμμές, μοτίβα, ρυθμό και επανάληψη, οι μαθητές μετέτρεψαν την ήρεμη μορφή της Σιμονέτα σε εικόνα-σύμβολο, όπου η λεπτότητα του σχεδίου συναντά τη δύναμη της αντίθεσης. Άλλοι προτίμησαν καθαρές γραμμές και γεωμετρικά σχήματα, άλλοι ελεύθερες φόρμες, οργανικά σχέδια και παιχνιδίσματα με το θετικό και αρνητικό χώρο.
Η άσκηση αυτή έφερε τους μαθητές σε επαφή με τις βασικές αρχές του σχεδίου— σύνθεση, ισορροπία, ρυθμό, αντίθεση — και ανέδειξε πώς η τέχνη της Αναγέννησης μπορεί να συνομιλήσει με τη σύγχρονη αισθητική των γραφικών τεχνών.

Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου