"Η μελέτη χωρίς επιθυμία κλειδώνει τη μνήμη και δεν συγκρατεί τίποτα από αυτά που δέχεται..."
                                                   Leonardo Da Vinci


Η μέθοδος της "Ανεστραμμένης τάξης"

Συνδυάζοντας το μάθημα των Εικαστικών και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων(Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία-Νέες Τεχνολογίες), χρησιμοποιήσαμε το μοντέλο διδασκαλίας της "Ανεστραμμένης τάξης" με τους μαθητές της Γ τάξης.

Στην παραδοσιακή διδασκαλία οι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα από τον εκπαιδευτικό και καλούνται να ολοκληρώσουν τις ασκήσεις τους στο σχολείο ή το σπίτι. Στην "Ανεστραμμένη τάξη" οι μαθητές θεωρούνται ενεργοί μαθητευόμενοι και ο εκπαιδευτικός είναι καθοδηγητής ο οποίος υποστηρίζει, ενθαρρύνει και στηρίζει τον μαθητή για την κατάκτηση της γνώσης.

Στην "Ανεστραμμένη τάξη" οι μαθητές καλούνται να συνδυάσουν πληροφορίες και γνώσεις, να αλληλοεπιδράσουν με τους συμμαθητές τους και να γίνουν οι ίδιοι ενεργό μέρος της μάθησής τους. Στόχος αυτού του εκπαιδευτικού μοντέλου, είναι να ενισχυθεί η αυτονομία του μαθητή, να αναγνωρίζει τις ανάγκες του, να θέτει στόχους και να τους εκπληρώνει.

Το υλικό μελέτης που δόθηκε στους μαθητές ήταν στοχευμένο στη μελέτη καλλιτεχνών από όλο το φάσμα της Ιστορίας της Τέχνης. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας, επέλεξαν τον καλλιτέχνη που θα μελετήσουν και με την χρήση νέων τεχνολογιών, δημιούργησαν το υλικό που παρουσίασαν στην τάξη.  Είδαμε παρουσιάσεις των: Botticelli, Raphael, Velasquez, Picasso, Van Gogh, Dali, Miro, Magritte, Jean-Michel Basquiat, Calder, Damien Hirst, Sun Yuan & Peng Yu, Louise Bourgeois κ.α.