Το 7ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων συνεχίζει να εμπνέει και να διακρίνεται με τη συμμετοχή του στην εκπαιδευτική δράση «Παγκόσμια Ημέρα για το Κορίτσι – Ας Μιλήσουμε για τη Συναίνεση», που παρουσιάστηκε το Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκπαιδεύσεις Εκπαιδευτικών».

Ανάμεσα σε σχολεία από όλη τη χώρα, το 7ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων ήταν το μοναδικό σχολείο που επιλέχθηκε να παρουσιάσει τη δουλειά του, η οποία ξεχώρισε για τη δημιουργικότητα, την ευαισθησία και την καλλιτεχνική της προσέγγιση στο κρίσιμο ζήτημα της συναίνεσης και του σεβασμού στις ανθρώπινες σχέσεις. Η παρουσίαση συνδύαζε τα εικαστικά με τη μουσική έκφραση, αναδεικνύοντας τον ρόλο της τέχνης ως φορέα κοινωνικών και παιδαγωγικών αξιών.

Οι εκπαιδευτικοί Πέννυ Νουτσοπούλου (Εικαστικός) και Δημήτρης Νίκας (Μουσικός) είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τις εισηγήτριες της δράσης, τη Δρ. Μαργαρίτα Γερούκη, Σύμβουλο σε θέματα Σεξουαλικής Αγωγής και πρώην υπεύθυνη του ελληνικού προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας για την Αγωγή Υγείας, και τη Δρ. Δανάη Δεληγεώργη, Ψυχολόγο με ειδίκευση στη Συμβουλευτική και την Ψυχολογία της Εφηβείας, και επιστημονική συνεργάτιδα σε θέματα ισότητας φύλων και σχέσεων εξουσίας.

Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, ανταλλάχθηκαν απόψεις γύρω από τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, την ανάγκη για διαθεματική εκπαίδευση και την ενσωμάτωση ζητημάτων ισότητας των φύλων, συναίνεσης και σεβασμού στο σχολικό περιβάλλον, με έμφαση στον ρόλο του εκπαιδευτικού ως φορέα αλλαγής.

Η συμμετοχή αυτή αποτέλεσε μια σημαντική εμπειρία εξωστρέφειας, επιβράβευσης και ενδυνάμωσης για τη σχολική κοινότητα, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή δέσμευση του σχολείου στην καλλιέργεια αξιών όπως ο σεβασμός, η αυτογνωσία, η υπευθυνότητα και η ενεργή συμμετοχή στα κοινωνικά δρώμενα.

Ιδιαίτερη σημασία είχε η καλλιτεχνική διάσταση της συμμετοχής, η οποία υπογράμμισε τον ουσιαστικό ρόλο της Τέχνης στην εκπαίδευση: η Τέχνη ως μορφή έκφρασης επιτρέπει στους μαθητές να επεξεργαστούν πολύπλοκα κοινωνικά ζητήματα με ασφάλεια, ενσυναίσθηση και δημιουργικότητα. Αποτελεί ένα εργαλείο ενσυνείδησης, που διευρύνει τους ορίζοντες, ενισχύει τη φαντασία και διαμορφώνει ένα σχολείο πιο ανοικτό στον διάλογο, τον πολιτισμό και τη δημοκρατία.